lördag 4 november 2017

FINT TILL FLICKRUMMET



Rolig planering. Nu är det då barnens rum jag pysslar med. Här ovan ser ni mitt moodboard med de nya sakerna och idéerna till Neimis rum...so far.



MYSIGT FLUFF TILL SÄNGEN 

De härliga kuddarna Berberis och sängbordet Oplev är från Jysk. Vi tänker köpa rullgardiner från Ikea och ta bort rullgardinen, men använda själva anordningen till att färsta genomskinliga gardiner, dels vid hennes säng, som i moodboardet och dels på andra sidan vid samma snedvägg så det blir en myshörna där. Ikea har många billiga gardiner som är perfekta till detta, vi kommer antagligen att köpa en spetsgardin utan mönster, t ex "Lill" för 29 kr!


LITE BLING TILL DEN "STORA TJEJEN"

Nu är hon 7 år och kommer att fylla 8 precis vid inflytten. Hon gillar smycken, hårgrejer och "pynt", så jag har hittat fina smyckehållare på TGR (ej den i moodabardet). Den fina guld/mässingfärgade skålen är från Ikea i serien Stockholm, och kommer att passa perfekt i rummet.

De urfina 3D-fjärilarna från Bluebox kommer hon att få av mina föräldrar i julklapp tillsammans med den rosa fejkfällen från Rusta. Så himla fint!



FÖRVARING TILL KLÄDER OCH ANNAT

Hon har en Ikea Malm-byrå med sex lådor och vi kommer att sätta två stycken vita Malm med tre lådor i hennes walkincloset för bra förvaring under snedväggen. En stor spegel och ett snyggt klädställ vill jag också få in. Spegeln i moodboardet kommer från Jysk.
Klädställningarna Twiggy från Mio. Här är en mindre och en i den storlek vi tänker köpa till Neimis. Hon har en annan ställning till utklädningskläderna, så den här blir nog till finkläder, väskor och lite sådant.


Några kuddar kommer som sagt att bytas ut mot dessa ljuvliga från Jysk. Här "inslagna" inför jul. 

Ha nu en riktigt bra söndag ♡ Mia


Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bilder: Produktbilder från inredningsbutikerna jag länkat till 
Sista bilden: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar