söndag 25 mars 2018

MÅLA PÅSKÄGG! MINA TIPS - DEL 2


Nu har vi haft hela huset fullt av 19 spralliga barn på pyjamasparty. Vilken inflyttningsfest! Klackarna i taket direkt, det måste båda gott för framtiden i detta hem😉. Imorgon ska vi påskpynta, och här kommer mina tips på våra riktigt blingiga påskägg och på sprutmålade stilrena ägg.


BLING BLING!

Man kan verkligen ha jättekul med paljetter och glitter när man fixar sina ägg. På bilden ovan och här nedan så har vi målat äggen med Ikeas färger MÅLA, hällt på glitter innan färgen torkat, och sedan överöst äggen med paljetter. Lager på lager med paljetter blev effektfullt. Fjärilarna landade fint på blommorna.

Neimis Discoägg, som hon kallar dem.

SPRAYMÅLA!


För att få en perfekt "hållare", sätt äggen på ätpinar (se inlägget från i torsdags) och spraya (utomhus) med den färg du önskar. Jag valde guldmetallic. Sedan målade jag små vita blommor på vissa ägg, med en whiteboardpenna. Några andra fick turkosa glitterprickar från en glitterklistertub. Enkelt och dekorativt.

Hoppas ni får några vackra ägg målade idag.
Ha en mysig söndag! ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bilder: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar