fredag 18 januari 2019

ENHÖRNINGSKALAS DEL 1 • INBJUDNINGAR OCH DIADEM


Hoppas ni har det bra och att ni ser till att ha lite projekt på gång, som ljusar upp i vintermörkret. Ett sådant projekt hemma hos oss är förberedelserna inför Neimis enhörningskalas!

Hon samlar på enhörningar och ville ha ett kalas för sina tjejkompisar med detta glittriga tema. Jätteroligt tycker både jag och hon. Här får ni mina första tips.

ENHÖRNINGSMASKERNA BLEV INBJUDNINGAR OCH  INTRÄDESBILJETTER


Min svägerska hittade fina masker på Ullared och de finns även på t ex partajshop.se. Vi använde maskerna som inbjudningskort. Neimis skrev på baksidan, pyntade med lite klistermärken och cyklade sedan runt och bjöd in sina kompisar. Instruktionerna var klara - tjejerna kulle ha masken på sig när de kom på kalaset, som inträdesbiljett (och ja, jag har extra masker om någon skulle glömma sin hemma ;-)
Man kan ju också göra egna fina masker. Dessa ljuvliga ser ni hur man gör, på paperchase.com.


ENHÖRNINGSDIADEM


Vill man inte använda maskerna som inbjudningskort kan de istället ligga som kul temadekoration och utklädningsprylar vid tallrikarna. Till det ville jag istället hitta prisvärda diadem. Gissa om jag blev glad när jag hittade superfina diadem för endast 10 kr styck på TGR! Man kan hitta diadem bl a på partykungen.se.
Och har man tid och lust, så kan man ju fixa egna diadem, det kan även vara ett pyssel man gör tillsammans med barnen på kalaset, som en rolig aktivitet.

Mer tips på detta fantasisprakande tema kommer snart. I morgon får vi hem den nya sänggaveln, så den måste ni också få se. Hoppas ni får en fin fredag och en riktigt härlig helg!

Sköt om er ♡ Mia


Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bilder 1, 2, och 5: Mia Ljungberg
Bild 3: Produktbild från Partajshop.se
Bild 4: Bild från paperchase.com
Bild 6: Bild från cchobby.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar