torsdag 11 juli 2019

BIND UPP TRÄD MED VACKER SADELJORD AV JUTEVÄV


Idag band jag upp våra silverpäronträd med tjock sadeljord av jute. Jag tycker det blev fint. Jute ska nötas av naturligt säger de. Stödpinnarna har jag målat svarta för att få de att hålla ihop med planeringslådor m.m i trädgården.

Med 20 cm mellan stolpar och träd, behövde jag 50 cm sadeljord för varje "omtag". Jag köpte mitt juteband på Ödåkra Uteplantor, det finns i många andra trädgårdsbutiker eller t ex på slöjddetaljer.se.

Vi fick instruktioner om att vira sadeljorden ett varv runt trädstammen, tvinna det några varv mellan stolpe och träd, knyta runt stolpen och spika fast sadeljorden i stödpinnen. Vi använde häftpistol. Jag knöt två till tre hårda knutar, då behövde jag inte klippa av något juteband. Jag får se om jag skippar knutarna sedan och häftar fast ändarna istället. Vill först se så jag inte behöver justera något. 

Det hela blev en vacker detalj i trädgården. 

Ha nu en fin avslutning på er vecka! ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg

Follow my blog with Bloglovin

Bilder : Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar