lördag 30 november 2019

FIXA ENKLASTE JULGRUPPEN PÅ 10 MINUTER - VACKRA HYACINTER PÅ RAD


Nu känns det verkligen som att vintern kommit även här i Skåne, och snart är det december. I går kväll fixade jag och barnen några julgrupper. Jag gillar verkligen det enkla när det gäller julpynt. Här är ett litet tips på en stilren julgrupp, klar på 10 minuter! Se'n kan ni dricka glögg.


Ta fram en lång kruka eller skål och klä den med Gladpack om den behövs skyddas mot fukt. Sätt i hyacinter i önskad färg på rad såhär. Jag behöll hyacinterna i plastkrukorna. Detta kan givetvis även göras i t ex en rund skål, det blir också superfint.


Fyll toppen med grönmossa och låt gärna lite av lökarna synas. Min dotter ville så gärna strö lite glitter eller lägga någon dekoration på, men denna ville jag låta vara helt "naturell" - vacker i sin enkelhet.

Hoppas ni får en härlig fortsättning på er helg! ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg

Follow my blog with Bloglovin

Bilder: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar