söndag 24 juni 2018

SÅ FIXAR DU LÄTT SOMMARDUKNINGEN I VITT OCH GRÖNT


Hejsan! Här kommer lite inspiration och tips från min midsommardukning. Den passar lika bra till en sommarfest eller ett dop. Vi har ännu inga växter i vår trädgård så jag köpte vita blommor och bad mamma om lite murgröna och daggkåpa. Dekorationen och dukningen fixade jag på en timme.

Grunden i dukningen var en vit linneduk, vita servetter och stora vita tallrikar. Som en "bård" längst mitten av bordet satt jag flera små vaser med daggkåpan och de vita blommorna. Bredvid vaserna placerade jag ut glaslyktor. Sedan lät jag kvistar av murgröna snirkla sig fram runt vaser, lyktor och glas i mitten av dukningen.


Småvaserna med "mässingfärgad krage" är prisvärda och söta LARIS från Jysk.

Min dotter gjorde fina personliga placeringskort med sommartema.
Som inramning, placerade jag en grupp längst bort på bordet med höga ljusstakar, en hörge bukett med samma sorts blommor och "grönt" som i småvaserna, och en stor glaskub från House Doctor. Även kuben fick sommarskrud med daggkåpa och murgröna. Dukningen blev enkel men somrig, inbjudande och skir.

Jag önskar er många härliga sommarmiddagar ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg

Follow my blog with Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar