tisdag 13 juni 2017

VÄXTVÄGGAR & VÄXTTAVLOR

Levande väggar - Några idéer för oss utan supergröna fingrar

Om man så använder sig av Ikeas serie Socker och skapar växtväggar med eller väljer något lite mer avancerat, så är dessa grönskade ytor något jag tycker är så himla vackert och smart. Antingen man har en växtvägg på väggen som dekoration eller som avdelare i ett rum, så ger det en härlig karaktär till rummet och inomhusluften blir till på köpet bättre. Ah...tänk en doftande kryddväxtvägg i köket!

Såg dessa fina växttavlor 
från levandeinteriör.se på Väla centrum för ett tag sedan. Jag har kollat upp det lite och det verkar vara ganska komplicerat att sköta dem själv, och det brukar vara företag som kommer ut och sköter denna typen av växttavlor och växtväggar. Därför är det oftast på kontor och i offentliga miljöer man ser sådana. Det känns som överkurs för mig, i steg ett i varje fall. 

Men jag hittade några "lightversioner"- enklare fast ändå fina lösningar ; Växtvägg Karoo, Woollypocket och Venso Minigarden. Någon av dessa funderar jag på att testa i eller utanpå vårt nya hus. kolla bilderna här nedan. Även att använda hyllor och nischer för att skapa grönskande väggar ska testas. Vi hörs mer om detta. 

Idag är det avslutning på barnens skola, det är alltid så fint. Efteråt blir det en avslutningsfika med hela familjen på Linneaträdgården. Där får jag alltid inspiration både i växthusen och i Butik Linnéa. Bor du i eller har vägarna förbi Helsingborg i sommar, så titta in där.

Må så gott ♡ Mia

Växtvägg Karoo

Växtvägg Karoo

Växtvägg Karoo

Venso Minigarden

Venso Minigarden

Woollypocket

Woollypocket
Woollypocket

Woollypocket

Ikeas Socker

Ikeas Socker

Ikeas Socker



























































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar