lördag 29 juli 2017

FOTOBÖCKER OCH VÄGGNISCHER


Använd fotoböcker som väggdekoration

En spännande detalj med ett stenhus är att man kan bygga nischer i väggarna. Vi har planerat nischer i vardagsrum, sovrum 1 och badrum 1 vid sidan om badkaret. Vi ska ha belysning med minispottar i ovankant i nischerna och min tanke är att i vardagsrummet testa att använda nischen som en hylla till familjefotoböckerna som samtidigt blir en dekorativ och flexibel "fotovägg". Ställer man fotoböckerna med framsidan framåt så kan man ha flera album bakom varandra och alternera det album man vill ska synas.

Annars är det också fint att bara ha dem liggade framme som "coffee table books" under TV-bord eller på ett sideboard.

Jag har börjat göra böcker med fina framsidor och ska nu fortsätta att göra fler. Som sagt, roligt och bra att ha dem framme, då tittar vi förhoppningsvis i dem lite oftare. Mina har jag gjort med iPhoto i Mac, men det finns en uppsjö av företag på nätet där man kan göra fina fotoböcker. Jag tycker det är fint när boken har ett riktigt omslag. Min plan är att nu efter bebisalbum, bröllopsalbum och "Mia & Mange innan kids", göra en tjock familjefotobok om året (...jag ligger bara 9 år back då...men bättre sent än aldrig ;-).

Nischerna

Såhär såg två av nischerna ut innan taket kom på. Den långa liggande är i vardagsrummet och den mindre stående nischen är i sovrum 1 på nedervåningen. Det ser inte mycket ut för världen här, men vänta bara ;-).


Jag tänker också att växter i nischerna blir fint. Kan man inte göra nischer i sina väggar, så kan man skapa liknande platser med hyllor eller "boxhyllor" på väggen.


Fortsättning följer med detta. 
Ha en riktigt skön lördag♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Bilder: Mia Ljungberg


Bilder: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar