tisdag 3 oktober 2017

UPPDATERING PÅ VILLALJUNGBERG - FÖNSTERNA PÅ PLATS


Nu var alla fönster på plats och alla dörrar, även om alla inte är de gråa slutgiltiga dörrarna.
Det gör verkligen mycket när de sätts in. Huset gapar liksom inte med tomma hål längre.

Jaha...det här är alltså vår trädgård😂. Om det är någon som behöver "utfyllnadsjord" med mycket lera osv, så säg till!
Alla ytterdörrar kommer att vara denna Bergamo 130S från Ekstrands med färg NCS S 5502-B (och beslagen kommer att vara aluminiumfärgade). Ett tips är att låta dem gjuta trappsteg utanför ytterdörrarna tillsammans med plattan, såhär. Det blir enigt mig snyggt och enhetligt och så blir det billigare att göra det i det stadiet än att skapa ett trappsteg senare.


Jag är så nöjd med färgen på fönsterna. Fönsterna är Elitfönster Original Alu med färgen Ral 7004 på utsidan och Vit S0500N på insidan (=kritvit).


Sidofönstret på dörren mellan vardagsrum och uterum, breddar verkligen öppningen. Det liggande fönstret la jag till precis på slutet, och det tror jag kommer att ge ännu mer kontakt mellan dessa två rum. Jag valde ett liggande fönster lite längre upp dels för att kunna ha en soffa i vardagsrummet längst den väggen om man vill, och dels för att kunna ha ett sideboard eller liknande vid den väggen inne i uterummet.

Vit "byggdörr". Jag gillar att våra gråa dörrar bryter av ordentligt mot husets vita puts, som ju ännu ej kommit upp.

Hajomdörrarna mellan matplats och den största uteplatsen. Längtar verkligen till vi kan öppna upp här och njuta av hus och trädgård.

Nu väntar vi på att den mörkgrå takpannor och den kritvita putsen ska på. Det ger ju verkligen huset ännu mer "personlighet", spännande.

Må så gott ♡ Mia


Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bild och ritning: Magnus Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar