torsdag 5 oktober 2017

MURGRÖNAN VINNER I LÄNGDEN...


Murgröna och daggkåpa. Jag älskar gröntgrönt-buketter.

Hej på er, hoppas ni slipper det ruskiga höstväder vi har i Helsingborg just nu. Men jag drömmer mig bort till våren och planerar för vår kommande trädgård. Murgrönan ingår i planerna. Förr tyckte jag den var lite tråkig. Men jag har ändrat uppfattning. Mina föräldrars murgröna förser oss alltid med gröna friska kvistar som ger hopp om sol och trädgårdsmys även när det är som kallast och mörkast. Underbart att kunna plocka in grönska året om!


I skogsbrynet vid mina föräldrar så sprider sig murgrönan upp för en kal trädstam och har bildat en insynsskyddad "häck" med hjälp av stålställningar. 


Ja, riktigt såhär mycket murgröna ska vi inte ha. Men visst är det vackert!

Så ni som planerar en trädgård eller vill uppdatera era trädgårdar och balkonger, glöm inte murgrönan. Den är klassisk och förser er med grönska både ute och inne hela året.

Må så gott ♡ Mia


Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bilder: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar