måndag 7 maj 2018

DUKAT TILL DUBBELKALAS



Igår hade vi kalas för två av barnen. Härligt! Neimi ville ha halva borden dukade för henne och halva dukade för Lillebror. Bra idé! Så blev det både på stora bordet och på dukningen i uterummet. Med olika färgteman på servetter, serpentiner, ballongluftballonger och lite annat piff så såg man ju direkt att det var två små personer som fyllde år. (Om ni undrar var glasen är så brukar vi ställa glasen vid "drickan" på buffén. Vi har stor släkt och när 23 personer ska välja dricka är det smidigt att man väljer ett passande glas samtidigt).

Barnen fixade serpentinerna, det blev guld och blått vid stora bordet och silver och blått i uterummet.



TVÅ MYCKET ENKLA SERVETTVIKNINGAR


En blomma av en servett. En klassisk och lätt servettvikning. Så snabb att göra och så enkel att barnen kan hjälpa till. Mamma lärde mig denna när jag var barn. Och vill ni göra fjärilarna som ni ser på bilderna så kolla mitt tidigare inlägg.

Och den här vikningen är om möjligt ännu enklare - solfjädern

Födelsedagstågen fixade den lekfulla känslan på Linus sida av borden. Jag skippar numera ljusen. Vi har ofta stora kalas och det är svårt att ha koll på små ljus när det är mycket igång samtidigt. Jag tycker att tågen är lika fina utan ljus, men har man ett mindre kalas eller fika så är det ju jättemysigt att tända tåget. Vi dukade med Antons och Neimis tre tåg igår. Jag tror Linus får ha ett eget i julklapp.

TRE FINA FÖDELSEDAGSTÅG


Det här urfina tåget från Bloomingville med söta passagerare, ligger bra till.
Detta "djurkaravan-tåg" från Goki har Anton - roligt och gulligt!


Och så det söta "doptåget" från Rofa Design som finns i olika färger.

På torsdag ska jag visa er hur vårt nya soffa Madison från Mio blev i vardagsrummet.
Må så gott ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg

Bilder 1-5: Mia Ljungberg 
Bild 6-8: Produktbilder Bloomingville, Goki och Rofa Design

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar