onsdag 8 maj 2019

MURGRÖNAN ÄR PÅ PLATS I VÅR BLOMLÅDA MED SPALJÉ

Hej på er! Oj, vad jag varit dålig på att skriva här på ett tag. Vi håller bl a på för fullt med att anlägga vår trädgård. Såhär blev vår blomsterlåda med spaljé när vi planterat klart. Ritning på låda och spaljé ser ni i mitt förra inlägg. Vi täckte hela insidan av lådan med svart markduk, fyllde den med massor av jord, planterade storbladig murgröna i och la ett lager markduk även runt dem på toppen av jorden. Sedan skifferkross ovanpå det som kronan på verket.

Jag hade fått kvistar från mammas storbladiga murgröna och låtit de stå i vatten i vintras, så de fått rötter. Det var toppen att kunna blanda upp de ganska små plantorna vi köpte, med de lite större och längre sticklingarna. Det blev mer av det direkt då. Nu hoppas jag det ska ta sig ordentligt och att vi hittar fina stolphattar till spaljén.


I väntan på att den sista biten av grunden i trädgården kan bli klar för all plantering och grässådd, så har jag beställt tre Dreamland, en liten ljuvlig ljusrosa dvärgrhododendron. Vi väntar också på flera planor av Tiny, en lågväxande fin Bambu med lite mörkare gröna blad, och på Uteplator i Ödåkra står två Silverpäronträd och väntar på att få komma hem till oss. Härligt!

Ha en fin fortsättning på er vecka ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg

Follow my blog with Bloglovin

Bilder: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar