fredag 10 april 2020

MÅLADE PÅSKÄGG I GLASKUPOR OCH GLASBOXAR


Vi hade en jättefin dag i dag, vi träffade den närmsta lilla familjen utomhus i solen, men några meter avstånd och alla hade med sig egen mat. Nu laddar vi för en påskafton här hemma, bara min man jag och barnen imorgon med (friggebodsbygge), påskäggsletande i trädgården och hemmamys.

Tänkte tipsa er om hur vackert det blir att lägga målade ägg i olika glasbehållare. Här ovan ser ni mina spraymålade ägg i Ikeas fina glaskupa Begåvning.

Alla glasbehållare med en öppning stor nog att få ner (och ut) påskäggen kan användas. Såhär ser det ut på vårt köksbord just nu. Färglada ägg i glasbrickan Alvar från Jysk.


I TV-rummet på ovanvåningen ligger ett gäng med barnens underbara ägg i en glasbox från House Doctor. 


Kolla även in mina tidigare tips på hur man kan måla och pyssla påskägg, med lite nytänk och 3D-känsla!

Hoppas ni njuter av er påsk ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bilder: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar