söndag 16 juli 2017

ANSLAGSTAVLOR FÖR EN KREATIV OCH FELXIBEL YTA

Enkel anslagstavla från Ikea, nättavla eller lite lyxigare variant från Lintex?

En anslagstavla är ofta förknippat med kontor och "kom ihåg-lappar". Den kan vara så mycket mer, t ex en tavla full med minnen och vackra bilder. Den kan bli en plats för ett levande moodboard för ett projekt du håller på med, eller ett projekt som du vill göra. Så fort du får en idé eller ser en bild som ger inspiration till projektet, så sätt upp det på tavlan. Skönt att se det så konkret, och samtidigt blir det kreativt vackert.

Jag hittade en stilren magnetbärande whiteboard från Lintex med fasade kanter istället för en ram. Det blev en perfekt bas till en yta som jag kan förändra som jag vill. Den har innan varit fylld med familjebilder och nu senast var den en anslagstavla i ateljén som ni ser på bilden överst. Jag gillar att man kan sätta upp bilder blandat med annat man tycker är fint och även skriva med whiteboardpenna om man vill. Använd små starka supermagneter så kan du sätta upp det mesta på tavlan, även sådant som väger en del. På bilden från ateljén sitter t ex några coola EP-skivor från 60-talet uppe utan problem med supermagneter.

Mina föräldrar har en likadan tavla från Lintex och den är full av bilder på mig, min bror och våra familjer. Våra barn och många andra älskar att stå och titta på denna familjetavla, som så lätt går att uppdatera och ändra.


Lintex Air Flow har samma känsla men med lite rundare form. Snyggt det med.

En billigare, mindre variant av något liknande är Ikeas Vemund, också enkel med rundade kanter.


Och så har vi de snygga nätanslagstavlorna.  House Doctor MESH anslagstavla, finns i svart, vit eller guld. Den har en smart "ficka" för förvaring av allt möjligt fint.


Och denna med rakare linjer från Blackbaloon som finns i en mindre och större variant. Snyggt att även ställa på en byrå eller hylla som de gjort på bilderna här, istället för att hänga upp den.


Det finns mycket man kan fästa på en anslagstavla.


Här ser ni verkligen exempel på det ;-). Om du vill ha en enkel och fin anslagstavla i t ex barnens rum, så måla Ikeas Väggis vit. Det gjorde jag och satte upp tre sådana på höjden i Neimis tidigare rum. Hennes kreativitet är...vad ska man säga...spudlande, så det blev snabbt en underbart dekorativ yta full av färg och liv.


De här lite annorlunda och urfina magnettavlorna Nord är från Ilva. Dekorativa med sin runda form och finns i flera spännande material.


Såhär såg min tavla ut ett tag. Full med svartvita bilder blandat med några inslag av turkos och blå.
Resebilder och bilder på familjen. Får se vad jag ska ha på den tavlan nu i nästa hem. 

Kanske har du tid att skapa din personliga anslagstavla eller börja på ditt moodboard nu på semestern?

Ha en riktigt go söndag ♡ Mia
Follow my blog with Bloglovin

Bild 1: 
Mikael Carlsson, dinbild.com (mäklare Niklas Alexén Af Ekenstam mäklarbyrå)

Produkt och inspirationsbilder från: Ikea, Blackbaloon, House Doctor, Ilva och Lintex
Bild 8: Mia Ljungberg
Sista bilden: Sofie Synkfo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar