torsdag 21 september 2017

GRÖNSKANDE HÖSTINSPIRATION


Ett vackert rött gräs, Pennisetum setaceum rubrum, i stora coola krukor.

EN OTROLIGT FIN LITEN "TRÄDGÅRDSHANDEL"

Precis utanför Linneaträdgårdens entré ligger Butik Linneas små växthus med tillhörande "torg" med underbara växter, krukor m.m. Jag blir alltid så förundrad över hur de lyckas hålla varje hörn så inspirerande och spännande. Även om ni alla inte kan besöka dem personligen, så kommer här lite inspo.

Alunrot i otroligt fina färgskalor. De är perenna och behåller färgen långt in på hösen. Sedan vaknar de till liv igen till sommaren, härligt.  

Förutom krukväxter och plantor till trädgården så har de vackra snittblommor. Alla snittblommor är enligt mig inte så roliga, men här kan jag aldrig hitta en enda jag inte vill ha ;-). 


Och man måste alltid kika in i alla växthusen, hur skulle man kunna låta bli? Monstera håller stilen och verkar aldrig gå ur tiden.


Just nu har de många olika sorters dekorationskål. Vad sägs om ett magiskt fint silvergrått eller ett krusigt ätbart?

De ska hålla öppet fram till jul, så ni som bor nära Helsingborg måste svänga inom när ni får tid och få er en liten grön boost. Till jul kan man gå kranskurser på Butik Linnéa, låter mysigt.

Må så gott ♡ Mia


Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin


Bilder: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar