tisdag 19 september 2017

LYKTOR OCH GLASBOXAR TILL MÖRKA HÖSTKVÄLLAR

LYKTOR MAXIMERAR MYSET

En lykta är alltid rätt. Den skapar stämning och ger karaktär till rummet. Den är vacker även när den är släckt, och även om man inte har ljus i den. Sätt gärna en riktigt stor lykta på golvet och en lite mindre på sideboardet bredvid. När det gäller lyktor är det alltid bästa med en lite större än en lite mindre, enligt mig. 

Dessa stilrena lyktor, eller glasboxar heter Pillar och är från House Doctor. Har precis beställt ett set med tre stycken i metallfärg, de fick bli min julklapp i år (...fast jag inte skulle köpa något sådant innan vi flyttar till nya huset...ops! 😉). Så fint att som på bilden sätta alla dessa tre tillsammans, ha ljus i någon av dem och annat fint i de andra. 

De finns i metallfärg, koppar och mässing. Jag hittade inte var man kan köpa den i mässing på en svensk sida, vet ni så tipsa mig gärna. På Blackballoon.se kan du köpa glasboxarna i metall var för sig.


Den här mässinglyktan från Olsson & Jensen är ju så fin. 


Och till sist, en som på bilden står hemma i vårt förra hus, den ska få en riktigt fin plats i Villa ljungberg.

Snart kommer hösten på allvar, så tänd lyktorna och kryp upp i soffan. 
Må så gott ♡ Mia


Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bilder 1-3: Produkt- och inspirationsbilder från House Doctor och Olsson & Jensen

Bild 4: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar