tisdag 21 november 2017

RUMMET FÖR KILLEN SOM BÖRJAR BLI LITE STÖRRE


ETT MYSIGT RUM MED VITT, SVART, GRÅTT OCH SILVER SOM BAS

Nu har jag kommit till planeringen av Antons nya rum. Redan i förra rummet hade vi denna grund, men nu tar vi bort ganska mycket av de knallgröna detaljerna och ersätter med mer grått och silver. 

Han är nio år nu och det finns en hel del av leksakerna som kan rensas ut. Vissa får gå till välgörenhet osv och andra får gå i till lillebror och till Antons "spara-låda".

Han har det lilla smidiga skrivbordet MICKE från Ikea. Sedan blir det någon vit Billyhylla, en MALM byrå från Ikea och några andra vita möbler i rummet. Hans akvarium är verkligen vackert att titta på och det ska upp även i det nya rummet...även om det mest är pappa som sköter det.

TUFFT MEN MJUKT

I hans rum kommer det att bli viktigt att skapa en läshörna där han kan slappa och läsa läxor, sina tidningar och Starwarsböcker. Jag vill också blada upp de lite "hårda"grundvalen med mjuka kuddar och plädar. Vi har en oanvänd hörna av en konstrottingsoffa över, jag ska se om den kan passa in och ha som läshörna. I julklapp får han gråa fina kuddar från Jysk FJELLKVANN 45x45 cm. Vi har sedan innan svarta kuddar, en offwhite fårfäll och grå mattan AYLA från Rusta.


DETALJER 

Rummet är ditt barns egna lilla värld, det är mysigt om det visar lite av vem han eller hon är. Anton kommer att få en ny snygg jordglob i svart och silver, den kommer att bli en så fin punktbelysning där. Och tillsammans med skrivbordsuderlägget med världskartan så speglar den ett av hans intressen - "världen" och samhällskunskap. På sitt barnkalas fick han en fin liten Starwarskudde och tillsammans med hans stora LEGO Starwarsbyggsatser och den coola Storm trooper-vägg lampan, så missar man inte vad ett av de andra intressena är 😉. På väggen ska hans stora klocka BONDIS från Ikea upp igen. Den är inte bara fin, den har han lärt sig klockan på och han kollar ofta tiden på den. Att få in några av hans sportprylar tycker jag också ger rummet karaktär, får se om det finns plats för t ex hans tennisracket.

LEKSAKER SOM DEKORATION


De flesta leksaker vill man ju dölja i bra småförvaring som DRÖNA från Ikea, och i skåp och lådor. Men välj ut några riktigt fina att ha framme som får vara en del av inredningen i rummet, när de inte leks med. 

Nu känner jag mig ganska klar med barnens rum för tillfället. Slutfixet får jag göra när vi flyttat in i huset. 

Ha en fortsatt skön tisdag ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg


Bilder: Produktbilder från Ikea, Lego, 
Maisto tech , Jysk, Rusta, Irislights och Hornbach

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar