lördag 2 december 2017

VACKRA TAKLAMPOR TILL MATPLATSEN

En urmysigt nyårsmiddag med vacker dukning hos Mellianders. Deras taklampa heter Galaxy. Visst är den fin!?


KRONAN PÅ VERKET

En taklampa gör så mycket till känslan vid matplatsen. Jag letar just runt och försöker bestämma mig för vilken eller vilka lampor vi ska ha ovanför matsalsbordet. Det finns så många snygga, men jag har i varje fall ringat in en stil jag vill ha - lite stilren retro med glaskupor eller nakna glödlampor.


TAKLAMPAN GALAXY

Här är några bilder till på Galaxy. Den finns i mässing, silver och svart.


Galaxy i silver👍


TAGE MED GLASKUPOR

Stilige Tage finns i mässing, svart och vit. Vi har en vit redan. På bilden här hänger den ovanför matplatsen i vårt förra hus. Den kommer i vitt, mässing och svart. I nya huset ska denna ev. hänga i uterummet eller TV-rummet istället.


KLASSIKERN SARFATTI

Sarfatti-ljuskronan från Flos går ju aldrig ur tiden. Den finns i olika storlekar och i mässing, krom och mattsvart.


Här hänger den i krom hemma hos våra vänner.


MANOLA FRÅN HERSTAL

Manola är också en vacker taklampa med tolv armar i tre färgställningar.


KAXIGA LEONARD

Den här lampan har en lite mer industriell känsla tycker jag. Den är cool. Leonard ingår i The Menu - Tribeca Series.


PRISVÄRDA CROWN NUDE


Crown Nude från Mio är ju verkligen jättefin. Finns i metall med mässingfinish eller i mattsvart metall.




RAKA SANDER

Denna var en nyhet för mig. Om jag haft svart i inredningen i matrummet, så hade den kanske varit en kandidat. 90 cm bred.


TAKLAMPAN RANDOM

Random är lite för mörk för inredningen jag planerar för matplatsen hos oss, men snygg!
Hmmm, ja kanske två stycken Crown nude i mässingfärg...eller en vacker Galaxy ligger också bra till. Vi har satt två uttag ovanför matsalsbordet, så vi får se om det blir två lampor där. Man vill verkligen titta runt innan man bestämmer sig, då taklampan som sagt är en viktig detalj till inramningen i rummet.

Ha en fortsatt skön helg ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg

Bilder: Produktbilder från lamptillverkare och återförsäljare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar