torsdag 15 mars 2018

MINISPOTTAR I NISCHER


NISCHER GER LIV TILL VÄGGARNA 

En liten höra av huset är nu utan flyttlådor! Så då passade jag på att sätta en vas i nischen där. Den fina lilla vasen är Laris från Jysk (som just nu är på kampanj för 40 kr såg jag!). 
I ett stenhus kan man göra nischer relativt enkelt när väggarna muras upp, och vi valde att göra det i vardagsrum, sovrum och längst badkaret i badrummet på nedervåningen. De blir inte jättedjupa, men ca 9 cm är våra och man får plats med något litet "pynt" och kanske fronta ett fotoalbum eller så. Personligen tycker jag att de ska dekoreras med måtta. Nischerma är så vackra i sig och ger verkligen liv till väggarna. De lyfter också fram stenhusets lite grova karaktär - I like 😀.


SÅ EFFEKTFULLT MED SMÅ SPOTLIGHTS 

Vi är verkligen nöjda med de små dimbara minispottarna vi har i vägg-, badrum- och fönsternischer.
Här ser ni några av nischerna innan vi fått i ordning. Jag får visa er mer sedan, men ni kan tro att det redan nu är mysigt att kunna tända i nischerna på kvällarna.


I sovrummet valde vi en nisch på höjden bredvid sängen. Får se vad fint som kan passa in i den. Mini spotlightsen ger nischen ett mycket rogivande ljus på kvällen, och lampan Eos hjälper till med myskänslan i rummet.
Nu dyker jag ner i flyttlådorna här igen. Barnkalas om 8 dagar...hjälp!😉. Det blir Pyjamasparty, mer om det här sedan.

Må så gott ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bilder: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar