söndag 17 juni 2018

SMULPAJEN ÄR GREJEN FÖR "ICKE-BULLMAMMOR"


Jag har aldrig varit och kommer nog aldrig att bli någon "bullmamma". Pyssla är min grej och infattar baket lite pyssel, som med t ex cupcakes och marsipan- och jordgubbstomtar, då kan jag baka en stund. Annars lockar inte bakandet mig så mycket. Men smulpaj, det är ju ändå lite bullmammigt, och det är så enkelt! 

RABARBERSMULPAJ MED VANILJ, GODARE ÄN GODAST!

Jag fick en bunte underbara rabarber och de var jag ju tvungen att hitta på något med. Så då blev det rabarbersmulpaj. Fixat på 15 minuter, sedan typ 35 minuter i ugnen, och barnen kunde vara med och baka. Vi gjorde två pajer så att där även var fika till barnens kompisar och till killarna som just nu lägger våra plattor. Ingen klagade på fikat😉. Pajen vi gjorde hittade jag på receptfavoriter.se.

Ha en riktigt go fikastund! ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bild: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar