lördag 18 augusti 2018

DET LILLA EXTRA, ÄVEN NÄR DET "BARA" ÄR FAMILJEN

Jag vill slå ett slag för att göra det sådär lite extra mysigt och fint en vanlig vardag. Eller när ni ska ha en fika eller fredagsmys med familjen. Man lägger oftast mer tid på dukning, porslin osv när man ska ha gäster. Men jag tycker det känns så härligt att använda "finskålarna", servetter osv oftare än så. Det gör de små mysiga stunderna festligare!


Det tar ofta inte så lång tid. Visst känner man sig glad om fikan ser ut såhär när man kommer in i köket? 

Fira helgen!

När det var som varmast i somras - mys före fredagsmyset!

.
Smoothiefika ser ju så ljuvligt ut bara av sig själv! Jag kan verkligen rekommendera er att köpa några sugrörsglas. Jag har både i plast och glas.


Några rosa servetter i korgen, fluffigt och festligt på ett kick. Så varför inte ge nästa fika en extra minut för lite piff? I bland hinner man inte med det, tro mig jag vet, men man kan ju försöka då och då. De finaste vi har är oftast de vi träffar varje dag.

I veckan ska jag visa hur den öppna förvaringen i köket blev. Sista strykningen på hyllan står och torkar i grovköket just nu, och jag längtar efter att få den på plats.

Hoppas ni får en supermysig helg ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bilder: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar