måndag 6 augusti 2018

VACKERT (OCH SNABBT FIXAT) MED PRESENTPÅSAR


Det har ju blivit mer och mer vanligt att ge bort presenter i fina presentpåsar. Jag hade sett det en hel del förut, men när vi hade våra amerikanska släktingar boende hos oss för några år sedan, så fick jag verkligen upp ögonen för hur snygga presenterna blev i påsar och hur lätt man kunde fixa ihop dem. Min släkting hade en väska full med gåvor, platta påsar och fina silkespapper - Några minuter uppe i gästrumet och vips så kom hon ner med ett gäng vackra presenter till oss alla!


En viktig detalj är silkespappret tycker jag. Det ger extra härligt fluff till presenterna och döljer samtidigt innehållet om man kikar ner i påsen. Har jag ett kort till, så brukar jag bara sticka ner det i framkant så det syns.

Jag älskar att slå in presenter med vackra presentpapper också, men det är superfint att kombinera det med påsar. De sparar också väldigt mycket tid, som man ju ibland har ont om. Påsarna på bilderna här i inlägget är fixade i två lite tidspressade stunder. Den översta bilden tog jag igår. Vi kom hem från en semesterresa sent nu i lördags kväll och skulle ha stor släktmiddag igår, söndag eftermiddag...och jag kom på att jag inte slagit in tre av presenterna. Med påsarna blev det fint och snabbt avklarat. Påskpresenterna ovan är fixade i ett "inflyttningskaos", där vi ändå försökte ha en mysig påsk. Påskpresenterna inhandlades i all hast och jag hittade påsar och silkespapper i en av flyttlådorna, lite prassel så var de klart!😀

Jag önskar er många härliga tillfällen där presentpåsar passar bra.
Ha en fin dag ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bilder: 
Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar