lördag 15 september 2018

ALOE VERA - SÅ FIN I INREDNINGEN!


ALOVERA ÄR EN COOL OCH HÄLSOSAM SUCKULENT

Jag köpte en aloveraväxt för ett litet tag sedan. Den är så underbart kaxig och snygg. Jag älskar dess grågröna färg. Växer så det knakar gör den också. Den ska stå ljust året om, kräver inte mycket skötsel mer än väldränerad jord och vattning några gånger i månaden. Krukan på bilden tillhörde växten när den köptes, och den gillar jag inte så mycket, det får bli att hitta en större finare i veckan. 

Aloe vera avsöndrar mycket syre och absorberar koldioxid, så den är jättebra att ha i hemmet, t ex gör den stor nytta i sovrummet. Vår står i vardagsrummet där vi spenderar mycket tid så den gör säkert mycket nytta även där. Jag får snart köpa en till sovrummet också känner jag.



Jag använde i veckan aloe vera till en styling och "mini-makeover" av ett konferensrum. På andra ställen i rummet ställde vi stora och fina konstväxter, då det annars skulle bli svårt med vattning av växterna. Men på brickorna på konferensborden tyckte jag det skulle vara levande växter då man ser dem så nära. Det blev då små suckulenter, b la fina aloveraplantor. Kanske ger de en liten syrekick i mötena!

Ha en fortsatt fin helg ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bilder: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar