söndag 9 december 2018

"KUL" TIPS TILL DIN JULGRUPP


Nu börjar det kännas lite mer juligt här hemma. Granen är uppe och så.  Jag tänkte dela med mig av ett tips till era julgrupper.


ANVÄND FINA JULGRANSKULOR ATT PYNTA MER ÄN GRANEN MED


Fast vi inte skulle köpa fler julgranskulor så kunde min dotter och jag inte motstå dessa vackra. Jag använde dem i en av julgrupperna, och då blir det ju att man ser dem ännu mer än om de hänger i granen. Denna grupp var väldigt snabbt fixad. 

Att använda julgranskulor när man dukar ett bord under julen är också mycket vackert. 


SNABBT FIXAD JULGRUPP - SÅHÄR GÖR DU


Den otrolig prisvärda och fina bricka jag använde är Frits från Jysk


Jag täcker alltid brickorna med plastfolie så de inte tar skada av mossa, fukt osv. Här ville jag också skydda ljusstakarna.



Göra julgrupper är mysigt och det är härligt när man lagt fram allt inför pysslet tycker jag. De vita "pärlorna på kvist" i min grupp är från stora dekorationskvistar som jag klippt i små delar, men jag hittade även vita "bär på kvist" på Søstrerne Gerene. Där köpte jag också guldsprayade småblad som blev mycket fina i våra andra grupper. Man kan ju spraya små blad med guld- eller silverfärg själv om man inte hittar i butikerna.

Ljusstakarna i svart metall och "mässing" är från Clas Ohlson, de kan jag verkligen rekommendera. 

Så, en skyddad bricka med mossa, några lite högre ljusstakar, små dekorkvistar och på med era vackra julgranskulor, så är det klart!

Hoppas er söndag är riktigt skön ♡ Mia


Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin


Bilder 1, 2, 4, 5 och 6: Mia Ljungberg
Bild 3: Produktbild från Jysk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar