onsdag 5 december 2018

MAKEOVER AV EN HALL PÅ VÅNING TVÅ - DEL 2


I söndags visade jag moodboardet för Susannes hall på deras nyrenoverade ovanvåning. Nu har hon som sagt kommit jättelångt med projektet och det ser väldigt fint ut. Vi valde till sist en större lampa istället för två och det blev en likadan lampa som vi har i vardagsrummet - underbara Galaxy


De ville ha en yta som blev mer än en genomfart och som hade en hög mysfaktor. Därför landade mitt val på Mattan Hayward från Ellos som "grund". Myspys!
Den är ännu tjockare och skönare i verkligheten än vad jag trodde den skulle vara. Susanne har den mörkgråa och jag har beställt den ljusare till vårt vardagsrum, jag får hem den imorgon, spännande!


Här ser ni moodboardet igen. Det mässingfärgade runda bordet är snygga George från Ellos. Stora fåtölj Andrew med kuddar och det lilla svarta sideboardet Nioma med två lådor är från Trademax. Jysk har prisvärda krukor, jag gillar verkligen svarta räfflade Oddmund. Från Mio kommer avlastningsbordet Alex med två plan och den fina blomlådan Florina.

Till fondväggen valde jag NCS S 3000-N. En skön grå färg med lite lite värme i. Det gjorde mycket till rummet som annars har vita väggar överallt.

Korgen Olav från Jysk kan jag verkligen rekommendera. En mycket prisvärd, stor och snygg korg som kan användas till mycket. T ex som tvättkorg, som korg till toalettrullar som jag har i ett av våra badrum eller som i moodboardet  - som en korgkruka till en stor konstväxt. Hornbach har fina konstväxter modell större.

Nu ska jag förbereda lite för julgrupperna som vi tänker fixa till imorgon kväll. Jag är sent på det med sådant i år, men så är det ibland. Det blir ju jul ändå ;-)

Ha en fin fortsättning på er vecka ♡ Mia


Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bild 1: Mia Ljungberg
Bild 2-3: Produkt- och inspirationsbilder från Ellos
Bild 4: Moodboard av Mia med produktbilder från div. inredningsföretag, se ovan
Bild 5: Produkt- och inspirationsbild från Jysk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar