fredag 8 februari 2019

ENHÖRNINGSKALAS DEL 3 • GODISPÅSE I SUPERSÖT MUGG


Oj, nu var alla cupcakes klara tills imorgon, bordet står dukat och det mesta är väl under kontroll. Vi ser verkligen framemot Enhörningskalaset här! Innan jag hoppar i säng vill jag visa er hur man gör dessa söta "godismuggar". Jag köpte de prickiga muggarna på Rusta. Vi dukade även med dem och tillhörande tallrikar.


Klipp ut vita pappersöron och sätt på en lite mindre rosa trekant på varje öra. Limma på dem på insidan av muggen som på bilden. Rita sedan ögon på muggarna med en permanent svart tuschpenna. 

Jag hittade konformade celofanpåsar på Panduro. Vi fyllde påsarna med minimarshmallows först så de kommer långt upp i påsspetsen som ju ska blir ett horn. Sedan fylldes påsarna så att man såg det "fina" godiset fram, och klubban och Dumlekolorna fick ligga på baksidan. Sist tejpade vi ihop påsarna och stack ner dem i muggarna så de blev enhörningshorn.


Blommorna klippte vi från gamla ljusmanschetter som jag fått någonstans ifrån, men man kan också  t ex klippa ut egna pappersblommor eller sätta en fin paljett där. Muggarna kan barnen spara efter kalaset, och kanske ha som pennhållare eller något liknande.


Visst blir man glad av detta söta gäng!?

Ha en fin helg ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg

Follow my blog with Bloglovin

Bilder: Mia Ljungberg

1 kommentar: