torsdag 8 augusti 2019

BARNRUMSINSPO - BERSTOPPAR PÅ VÄGGEN!


Oj, vad det regnar här idag. Planteringen fick vänta till imorgon och istället har vi rensat och fixat i barnrummen. Här ser ni en superfin idé som min kusin har gjort i ett av deras barnrum. Hon har målat vackra bergstoppar på väggen. 

Rita upp dina toppar, med svaga streck med en blyertspenna. Tjepa med maskeringstejp upp de toppar som ska vara längst bak och måla dem först. Måla två gånger om det behövs. Låt det torka ordentligt. Sedan maskerar du och målar topparna som ligger i mitten, låt torka. Och sist maskerar du och målar topparna längst fram. Med snön gör du på samma sätt på slutet.


Ugglan verkar trivas bland bergen. Jag förstår honom!

Det är detaljerna som gör det.

Snart får ni se hur vår spaljé i planteringslåda med murgröna ser ut nu. Det börjar bli den gröna fina vägg jag tänkte mig. Tips på fina vaser kommer här också.

Må så gott ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg

Follow my blog with Bloglovin

Bilder : Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar