torsdag 3 oktober 2019

ENKLASTE HÖSTPYNTET - KLART PÅ FEM MINUTER!


Nu är vi inne i första riktiga höstmånaden och jag vågar knappat säga det...men jag njuter så! Jag älskar verkligen hösten och har alltid gjort. För mig betyder denna årstid, ett lite lugnare tempo socialt, återhämtning, mys och tända ljus. Höstpynta vill jag alltid göra, men det får också bli avslappnat och enkelt. Här är mitt enklaste tips på höstdekoration.


HÖSTDEKORATION PÅ FEM MINUTER


Plocka klasar av vackra paradisäpplen (som på mina bilder här), eller klasar av andra bär som t ex rönnbär. Svarta Häggmispel/blåhägg är också så fint (giftiga bär dock). Låt några blad vara kvar.

Häng klasarna där det passar över ljusstakar eller lyktor. Men var mycket noga med att de inte hänger så att ljusen kommer nära.


Det är också mycket fint att bara lägga några klasar tillsammans med ett par blad på eller vid en ljusstake.
Svårare än såhär behöver det inte vara.
Nu ska vi samla lite mer fint från naturen så att barnen kan få göra höstgrupper här hemma. 
Ha ett fint slut på er vecka ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg

Follow my blog with Bloglovin

Bilder: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar