fredag 14 februari 2020

ALLA HJÄRTANS DAG-PANNKAKOR MED HJÄRTLIGA ÄPPELSKIVOR

Önskar er en riktigt härlig Alla hjärtans dag med detta lilla tips. Hjärtliga pannkakor med hjärtäppelskivor, som mina barn fick till frukost idag. Detta passar ju lika bra att servera ikväll!


Nej, det fanns inte tid för att grädda några pannkakor i morse så det blev färdigköpta. De smakar toppen de med. Jag la tre stycken på hög och tryckte ut ett hjärta med en stor pepparkaksform. Det går ju bra att skära med kniv också.


Jag hade tänkt mig både jordgubbar och äpplen på tallrikarna, men vi hittade inga jordgubbar i butiken igår kväll, så det fick bli krispiga röda äpplen. Skär av de två ytterkanterna på äpplet och använd de bitarna. Skär ett litet snitt som hjärtats ovandel och forma/skär sendan neråt i en spets mot botten, så du får hjärtformen. 


Njut av er dag och hoppas ni får spendera den med de ni tycker om ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg

Follow my blog with Bloglovin

Bilder: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar