torsdag 29 juni 2017

FINA TERMOSKANNOR PÅ BORDET I SOMMAR

Termoskanna 2.0...

Nu är det tid för sommarfika i trädgårdar, på balkonger och stränder. Då vill man sitta ner och sitta länge, och då behövs en snygg och bra termoskanna. Får jag presentera Emma och Eva. 

Vackra Emma. Jag är personligen lite trött på Steltons klassiska EM77 termos, men är däremot förälskad i Stelton Emma med en mjukare form, vackert trähandtag och ljuvliga färgtoner - grå och blå. Den finns även i svart. 979 SEK på Steltons hemsida. I want...undra om den är lika bra som den är fin. Finns också i kanna, tetermos, termosmugg m.m. De tillhör Steltons Danish Modern 2.0.

"Danish Modern 2.0 is inspired by the golden age of Danish design in the 50’s and 60’s. Every item is a new interpretation of this iconic epoke. Innovative with clean lines."

Eva kan jag gå i god för

Denna pärla har jag själv och den kan jag verkligen rekommendera. Vi har två och köpte dem för några år sedan nu. De står på våra bord allt som oftast, om det så är en fika med en vän eller ett stort släktkalas med 20 personer. Jag skulle köpa en Stelton, men fastnade istället för den mjuka formen i Eva Solos termoskanna. Att den var droppfri avgjorde saken, jag spiller alltid. 

Förutom att den då är snygg och smart, så upptäckte vi att den håller värmen riktigt länge. Har man hällt kaffe i på kvällen så ryker det ur den morgonen efter. Så jag kan varmt rekommendera denna kaffetermos ;-). Jag har två vita, men den finns i många färger.
Mjuka former på bordet. Eva Solos termosskanna 1,0 liter. Droppfri med Patenterad hällkrage i rostfritt stål. Den låga tyngdpunkten gör att den står stabilt. Termoskannan lämpar sig för både snabbkaffe, bryggkaffe och te. Både Eva Solo tesil som bryggtratt får plats i kannans öppning. Priset på Eva Solos hemsida 599 SEK.

Det har visst kommit en lägre variant i samma serie, som rymmer 1,0 liter den också. Fin även om jag nog tycker bäst om den höga som får en lite smäckrare form. Denna låga kanna kostar samma som den höga, 599 SEK på Eva Solos hemsida.


Några fina kannor till

Men det är många som fortfarande älskar den stilrena EM77 Stelton termoskanna.



Om man ska köpa en EM77, då kanske man vill blinga till det lite och välja en BRASSCOPPER eller MIRROR.
Är du tedrickare, så kolla in denna klassiskt moderna Kettle tekanna från Menu.
Den testvinnande Grand Cru Termoskanna från Rosendahl Copenhagen hittar du bl a i härligt mjuka, pastelliga färgtoner. Skön design - stilren och samtidigt lite feminin. Den rymmer 1 liter och har en praktisk tryckknappsfunktion på toppen som håller värmen längre. Kannan kan öppnas och stängas med en knapptryckning. Låter smidigt.
Jag får kanske önska mig en Emma till jul, fram tills dess är jag mycket nöjd med Eva. Nu hoppas vi på att få kunna njuta av riktig många koppar kaffe i solen i sommar.

Må så gott ♡ Mia

Bilder: Produktbilder från Eva Solo, Stelton och Rosendahl Copenhagen
Bild på Eva Solo, hög kanna: Mia Ljungberg
Sista bilden: Pexels Photo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar