lördag 8 juli 2017

5 VACKRA VASER TILL SOMMARBUKETTEN


Jag har varit på vasjakt

Vi ska köpa en vas som present, och samtidigt blev den en koll över vad jag själv skulle vilja ha. Det är många vaser som är minst lika vackra utan blommor i. Min "Bubble vas" t ex har jag ofta stående framme, med eller utan något i. Jag får visa er sedan när huset är klart, just nu är nästan allt sådant magasinerat, och vi bor med flyttlådor längst väggarna i vissa rum ;-).


Här är fem av alla de snygga vaser jag tittat på


1.
DBKD, Bubble Vas 
Denna vas är min senaste present till mig själv. Den köpte jag för att fira när vi skrivit kontrakt på husbygget. Den är verkligen fin och är en av de vaser jag tycker kan stå framme utan blommor eller kvistar i.
Small: ca 365 SEK, Medium: ca 550 SEK, Large: ca 829 SEK



2.
House Doctor, Dot Vas 
Den här har jag tittat på ett tag, lite ovanlig och mycket snygg.
30cm, ca 459 SEK



3.
DBKD, Simple glass vase
Det enkla är oftast det vackraste.
Small: ca 95 SEK, Medium ca 125 SEK, ca 185 SEK cm



4.
Lucie Kaas, Vas Lucie 
Så fin! Vas i keramik med dekorativ guldkant. Finns i turkos, vit, grå och mörkblå.
Small: 429 SEK, Medium: ca 629 SEK.



5.
Nordstjerne, vase/black & brass
Denna kollande jag in på Butik Linnéa och den är fantastisk även i verkligheten. Stilfull med sitt vackra stativ. Den finns i både svart och mässing.
Small 27cm: ca 749 SEK, Large 35cm ca 999 SEK

Hoppas ni också nu blev ännu mer inspirerade till att ta in sommaren i hemmet.
Må så gott ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg

Översta bilden: Mia Ljungberg
Övriga bilder: Produktbilder från 
DBKD, House Doctor, Lucie Kaas och Nordstjerne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar