fredag 7 juli 2017

BLOGGA OCH GÖRA EN LOGGA

Grafisk formgivning är en viktig del av mitt liv och det ger mig en kick. Jag har som sagt precis fått mitt tredje barn. Han tillåter mig att ändå få lite tid över (tack, tack, tack!), så jag startade bloggen som jag tänkt på ett tag, och jag har precis gjort klart en grafisk profil och logotyp till två härliga och duktiga tjejer. Hur mysigt det än är att vara mammaledig och hur mycket jag än älskar mina barn, så är den här ventilen viktig för mig.

Glöm inte att försöka få lite tid över till det ni gillar! Varför inte ta en stund på semestern och tänk över hur ni får det på bästa sätt.

Här ser ni STILSNACK:s logotyp som jag precis gjort klar och sedan har jag valt ut tre andra, relativt färska, logotyper med olika karaktär, som jag också formgett. (Hansbo sport-logotypen har jag gjort på den byrå jag jobbar på, SRC)

STILSNACK. Namnet kräver en stilren logotyp. Ni måste gå in och lyssna på deras inspirerande podd!

STILSNACK Althin Wistrand Avsnitt 1

STILSNACK Althin Wistrand Avsnitt 2

STILSNACK Althin Wistrand Avsnitt 3


Roos Interior Sweden - Webbutik med vackra köks- och inredningsdetaljer. Klassisk logotyp med en uppdaterad känsla.
BabyV - En proffsig butik med barn- och bebisprodukter. De finns även på nätet. Loggan är lekfull och mjuk men ändå modern. De hade en kanin i sitt varumärke som skulle med när jag tog fram den nya logotypen, så han fick bo i V:et ;-).
Hansbo Sport - Kunskap. Funktion. Passion. En kraftfull, tydlig och stilren logotyp för ett starkt varumärke inom ridsporten. (Denna logotyp var en del i ett projekt jag gjorde på  SRC)

Imorgon ger jag tips på underbara vaser till sommarens buketter.
Ha en skön fredagskväll ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg

Bilder: Mia ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar