lördag 22 juli 2017

RÖTT I TRÄDGÅRDEN

Ge din trädgård värme med röda inslag


När mina föräldrar fick sin trädgård ritad av en trädgårdsakitekt var jag ganska skeptiskt till att de skulle ha inslag av rött i rabatterna. Men när jag såg slutresultatet ändrade jag mig. Det ger verkligen en skön och varm kontrast till det gröna. På bilden här ovan ser ni en vacker perukbuske.

Röda växter i en härliga trädgård, granne med skogen


Trädet längst bort är ett Nigra med purpurött bladverk.


Här är en liten japansk blodlönn.


Och denna Akleja är ju så stilfull med sin mörkröda ton, den ser nästan ut som sammet.

Jag själv är mer inne på vitt, grönt, gammelrosa och grågrönt i vår kommande trädgård, men kanske skulle man ha lite mörkröda inslag någonstans...det tål att tänkas på. 

Imorgon visar jag hur fint, smycken kan vara som inredningsdetaljer. 
Ha en skön lördag och må så gott ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg

Bilder: Mia Ljungberg 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar