tisdag 22 augusti 2017

FINA SMÅ GRÖNSKANDE PLANETER

PLANTEPLANETER

Såg dessa små hängande växtplaneter för första gången förra veckan. Så himla fina. 
Handgjorda Planteplaneter med suckulenter, designade av danska Kaja Skytte. Sådana måste jag prova att hänga någonstans i huset. Kanske i uterummet eller i vardagsrummet med högt till tak.


PERFEKT OM MAN INTE HAR FÖNSTERKARMAR

På många ställen på nedervåningen i huset vi bygger går fönsterna ner till golvet, och de växter man kan ha är stora växter i krukor på golvet, eller just hägnade växter. Tänker även på ovanvåningen där vi har synliga bjälkar - det vara vackert att hänga några därifrån.





DE VERKAR LÄTTA ATT SKÖTA

Räcker att ställa planeten i vatten minst 10 minuter varannan vecka (varje vecka på sommaren) och krama ur den lätt efteråt.


DET FINNS MEGA PLANTEPLANETER OCKSÅ


För min del så tilltalar de mindre mig mest, men på rätt ställe kan de stora vara spännande.


Ja, det var lite grönskande, hängande inspiration som jag hoppas att ni också tycker är nytänkande och skön.

Må så gott ♡ Mia


Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bilder: 1, 5 och 7 Mia ljungberg
Bilder 2, 3, 4 och 6 produkt- och inspirationsbilder från planteplaneter.dk, Kaja Skytte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar