söndag 20 augusti 2017

TOPPLISTAN PLATS 5-1 • GAMLA SAKER SOM LYFTER INREDNINGEN

Hej på er, här kommer de fem sista tipsen på fina gamla saker som inte ska gömmas.


10 I TOPP LISTAN
VACKRA GAMLA SAKER SOM GER HEMMET KARAKTÄR
Tipsen på plats 5-1

Plats 5 - LAMPOR OCH LAMPSKÄRMAR

En antik lampa kan verkligen vara pricken över i:et i ett modernt och stilrent rum. Ju större skärm desto bättre tycker jag.


Plats 4 -SPEGLAR

Speglar är som smycken på väggen. Här är två från förr som hänger hos mina föräldrar. Så fina.
Har man en charmig gammal spegel ska den definitivt inte gömmas i någon garderob.


Plats 3 - PORSLIN
Blommiga koppar eller retroporslin som detta är verkligen snyggt. Blandat med modernt porslin och skålar blir det en fröjd för ögat på bordet.

Plats 2 - GAMLA BÖCKER

Gamla böcker och album är fint. Använd dem med måtta och samla i vackra stilleben. 

Plats 1 - SILVERBRICKOR

Och min favorit - silverbrickan. Silverbrickor kan man nästan inte få för många av. Inte för att man ska ha alla framme samtidigt, men roligt att ha några att alternera med. Sätt t ex ljuslyktor på eller använd som grund till en julgrupp. Vackert!

På tisdag skriver jag om något jag aldrig sett förrän nu i veckan, men som jag vill ha i nya huset.
Må så gott ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bilder: Mia Ljungberg

Bild 6: Fotograf Sofie Synkfot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar