lördag 26 augusti 2017

GRUND OCH STOMME FÖR UTERUM ÄR KLART

Hej på er, vi var på arbetsplatsmöte i huset i torsdags, och det såg mycket bra ut både enligt kommunen och vår kontrollansvarige, jätteskönt! Tyvärr har DAST fått byta byggare vilket har gjort att bygget stannat upp ett tag. Men nu ska det komma igång igen, vi hoppas sååå på att kunna få flytta in innan jul.

Det jag tycker är extra bra är att allt nu känns större än vad jag hade förväntat mig. När det var bara platta så såg allt mycket mindre ut. En av de rum som känns rymligare än sina kvadratmeter, är uterummet, härligt! Ett uterum har jag längtat efter i många år.


UTERUMMET PÅ G
Jag är verkligen glad att vi gjorde denna extra takhöjd. Rummet blev större av det och det kommer att kännas luftigt och skönt att sitta här. Ju mer jag tänker på det så vill jag försöka hitta ett runt bord för 6 sittplatser,  det hade väl varit fint där i hörnan? Kanske ett ovalt. De runda fina borden jag hittat b la från House Doctor är för 4 pers. Tips mottages mycket gärna.


Och så en nätt, men lång soffa längst väggen till höger och några satsbord. Och massa plädar, kuddar, korgar och växter. Uterummet är 15 kvm. Två av fyra väggar är helisolerade och dörrarna VPP Design Isoler är "höstisolerade". Så vi kommer att med infravärme och något elelement, att kunna sitta här nästan året om. Mysigt. 


Fasadritningar mot söder och väster.


Så nöjd med den mellangrå färgen på träpanelen, NCS S 5502-B. Den kommer att bryta snyggt mot den kritvita putsen. Den mjuka känslan träet ger blir också fint i kontrast till stenfasaden. Nu vill jag flytta in! ;-)

På söndag får ni se en smart utbyggnad ut över det vanliga, eller ska jag säga upp över det vanliga. En utbyggnad invändigt på ca fem meters höjd. Missa inte det.

Må så gott ♡ Mia


Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bilder: Mia Ljungberg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar