tisdag 29 augusti 2017

KAKTUSEN TAR REVANSCH


KAKTUSAR ÄR INNE IGEN

De har länge ansetts som tråkiga, fula och, ja...taggiga ;-). Men nu är de tillbaka och man ser dem överallt i inredningsreportage, på "stylade" bilder osv. Och visst är de snygga?

Kaktusen passar den moderna människan. Den är cool och kaxig och lättskött. Den kan ha full sol men också stå i ett skuggigare läge. Den behöver kaktusjord, dränering och får inte övervattnas, men sköter man den, ger lite gödning en gång i månaden så mår den fint och kan leva jättelänge.

Plantagen har massa intressant info om kaktusar och fina kaktusar att shoppa såg jag.

Jag kommer i håg "Cowboy-kaktusen" från när jag var barn, nu är den tillbaka!

Stora kaktusar lockar mig mer, men visst är det fint att samla några små också.

Ja, det kommer att stå några kaktusar hemma hos oss när huset är klart, det är en sak som är säkert. 

Må så gott ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bilder 1, 4 och 6:  Mia Ljungberg
Bild 2: från Plantagen
Bild 3 Designed by Freepik
Bild 5:Designed by Freepik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar