tisdag 5 september 2017

KOLLA IN ALLERUM GOLFRESTAURANG

ETT MATSTÄLLE SOM ÄVEN LOCKAR EN "ICKEGOLFARE"

Min son är än så länge den ende golfaren i familjen (...men INTE i släkten 😉). Men vi följer med ibland och går en promenad och fikar och så. Förra helgen kollade vi golfklubbens nya restaurang för första gången. Vi tog den splitternya varuhissen upp med barnvagnen...och wow, vad vi blev positivt överraskade! De hade verkligen renoverat "ladans vind" smakfullt och snyggt. Det var otroligt luftigt och ljust, och personalen gav oss en varm och välkomnande känsla - härligt!


Även om du inte bor nära Allerum så vill jag visa lite bilder, för det var verkligen inspirerande där.

Det är en fantastisk lokal för en större fest. Går man i giftastankar kan man ju verkligen tänka sig ett bröllop i Allerum kyrka, häst och vagn längst allén fram till golfrestaurangen. De har även catering.
Ett stort utedäck med utsikt över banan.

En kul detalj. Det sitter en klocka uppe i taket som man kan ringa i genom att dra i ett rep längre bort. Ska man hålla tal eller så, då får man verkligen lätt uppmärksamheten från gästerna! 


Jag har bara fikat där, så än så länge vet jag inte hur maten smakar, men det såg väldigt aptitligt ut på tallrikarna. 

Jag fullkomligt älskar synliga takbjälkar, en av anledningarna till att jag var salig här. Vi har som tillval i huset vi bygger, öppet i nock och synliga vitbetsade takbjälkar (hanband) på ovanvåningen. Längtar så tills jag får se hur det blir.


Ha en fortsatt bra dag ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Om du vill ta kontakt med restaurangen:
Prata med trevlige Alex
0725-884171
allerumgk.nu
restaurang@allerumgk.nu
De finns på lunchguiden

Bilder: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar