lördag 25 augusti 2018

REFLECTIONS BY ADDSIMPLICITY PÅ VÅR VÄGG - LOVE IT


Hej på er! Hoppas ni har en riktigt skön helg. Vår är full av tennis, golf och friidrott för barnen, släktkalas m.m. Och nu blev fondväggen klar, så "check" på höstprojekt nr 2 här hemma! 

Jag är mycket nöjd. Valet blev till slut den underbara färgen Reflections by AddSimplicity. Så skön färg! Den fångar verkligen ljuset, som det finns mycket av i matsalen. Och alla inredningsdetaljer och möbler lyfts nu fram på ett tydligare, men mjukare sätt än när väggen var kritvit.

En fondvägg här gjorde verkligen detta rum komplett, tillsammans med våra nya svarta stolar från Søstrerne greneRummet känns mer ombonat.


Fondväggen är inte stor men i och med att vi har en öppen planlösning där man ser den även från kök och vardagsrum, så blev det en ganska stor förändring här hemma. 


Reflections by Add Simplicity med Jannices egna ord

"Jag har valt denna kulören då den har en fin balans mellan grå, beige och så har den en smula röd ton som gör att den upplevs lite grå-lila-beige. Därmed är den lite jordnära och ger en bra grund till en inredning med fina mörka kontraster till. Jag kallar den för reflections för jag tycker att vi behöver tänka lite mer kring vad livet faktiskt innebär. I denna sociala medievärlden går allting väldigt fort och vi fokuserar mer på att följa trender. Denna kulören är mer hållbar och något man kan leva med länge, samt finna ro och tid för mer reflektion."
Jannice Wistrand är en prisbelönt bloggare inom inredning och feng shui. 


Jag går runt och myser och känner att det kommer att bli så härligt med tända ljus och lyktor nu i september, med denna vackra vägg i bakgrunden.

Man känner att svalare tider är på väg till sist. Jag gillar hösten, då är det tid för "innepyssel". Snart visar jag om Neimi och jag lyckas med att göra randig frosting på våra cupcakes. Och i veckan kommer jag att skriva lite om hur smart det är med skjutdörrar.

Sköt om er ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg
Follow my blog with Bloglovin

Bilder: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar