torsdag 28 februari 2019

ATT DEKORERA PRESENTER MED SMÅPRYLAR & ANDRA TIPS

Som ni nog har förstått så gillar min dotter enhörningar. Min store son tycker om Star Wars & tennis och tidigare har det varit bl a smurfar och Angry Birds. Minsta sonen är så liten än, så vad han kommer att fastna för mer än "båll å traktåååår", det återstår att se.


SÅ FINT MED SMÅSAKER PÅ PAKETEN

När man kommer över en liten fin och inte alls så dyr sak, som passar barnens eller en väns "intressen", så brukar jag köpa det och lägga i mitt "hemliga skåp", till ett senare tillfälle. Det är ju så roligt att sedan kunna plocka lite därifrån och t ex pynta presenter med.


MINIGÅVA SOM LIGGER OCH VÄNTAR

Dessa småsaker kan också vara perfekta som minigåva när barnen varit duktiga på ett svårt prov, klarat ett simmärke eller så. Vi har dock som regel hemma att oftast inte ge presenter "till vardags" och aldrig direkt "från hyllan" i en butik. Man behöver inte en present för att man har gjort något bra, utan massor av beröm och uppskattning räcker fint. Men ibland tycker jag att en liten oväntad gåva kan vara mysigt.

BUNKRA LITE I GARDEROBEN

I skåpet i garderoben brukar jag också lägga presenter jag hittar, som kan passa bra till alla barnkalas som man vet stundar. framöver När man t ex är på Ullared, när det är julrea osv, då kan det vara jättebra att bunkra upp med sådant man vet att de små kompisarna blir glada för.


GLÖM INTE PRESENTPÅSEN!


Och som vanligt måste jag slå ett slag för presentpåsen. Det är ju så fint och snabbfixat att använda presentpåsar med silkespapper i. Så jag brukar även köpa presentpåsar i förväg, när jag kommer över en passande och fin. Jag gillar att kombinera, så det är både inslagna presenter och snygga påsar. Det blir så fluffigt och härligt.


Hoppas ni fått lite inspiration till att förbereda och skapa härliga presenter nästa gång det är dags!

Sköt om er ♡ Mia

Jag finns även på Instagram @villaljungberg

Follow my blog with Bloglovin

Bilder: Mia Ljungberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar